Op 26, 27 en 28 mei staat de binnenstad van Brugge in het teken van vlas als duurzaam streekproduct.

De binnenplaats van het belfort staat vol bloeiende vlasplanten, vlasbalen en linnengoed worden op kunstzinnige wijze gepresenteerd en experts leggen uit hoe het vezelverwerkingsproces in elkaar steekt. Met dank aan de vlasgerelateerde industrie voor de sponsoring. Of de titel Flax DNA wordt waargemaakt met aandacht voor genetische modificatie, blijft onduidelijk.

Breda

Een elektronen- of optische microscoop kan pure kunst produceren, vooral als je de opnames uitvergroot en dan door de computer laat inkleuren. Ook kunnen de life sciences inspiratie bieden voor verrassende video-installaties, en met stokjes en balletjes kun je zowel moleculen als sterrenbeelden weergeven, toont de expositie ‘True Beauty - Op de grens van kunst en wetenschap’ in het Stedelijk Museum Breda. Het werk van de lokale kunstenaar Hubert Leyendeckers, dat centraal staat, heeft dan weer weinig met wetenschap te maken, al ziet het er sciencefictionachtig uit. Tot en met 19 augustus.