Jessica Vermeer

Jessica Vermeer is redacteur bij C2W. Ze heeft altijd een brede interesse en een behoefte aan uitdaging gehad. Haar werk bij C2W combineert haar technologische achtergrond en haar affiniteit met schrijven.

Jessica komt uit de omgeving van Eindhoven, waar ze Scheikundige Technologie studeerde aan de Technische Universiteit Eindhoven. Na een korte carrière als ingenieur bij TMC, maakte ze in 2019 de overstap naar de journalistiek.

In haar vrije tijd houdt Jessica zich bezig met toneel, film, dans en pubquizzen.

Contactinformatie

jvermeer@kncv.nl
  • Schematics of metal-insulator-semiconductor photoanodes
    Nieuws

Schone waterstof via silicium fotoanode

2021-07-30T10:00:00

Onderzoekers van de University of Texas in Austin hebben een belangrijke stap gezet richting waterstofproductie met zonne-energie. Ze vonden een betaalbare, efficiënte manier om zuurstof af te splitsen van water met een silicium fotonelektrode, staat in Nature Communications.

• Eindexamen
    Verdieping

‘Een examen moet een zekere mate van voorspelbaarheid hebben’

2021-07-29T13:42:00

In mei van dit jaar maakten zo’n 25.000 leerlingen het centraal examen scheikunde vwo. Evert Limburg (Cito), Jacqueline Wooning (College voor Toetsen en Examens), Theo Reijnen (scheikundedocent) en Chantal Tiemessen (eindexamenkandidaat 2021) geven een kijkje achter de schermen en blikken terug.

• Daan_Vanhaecke1_EB

Daan Vanhaecke, winnaar Vlaamse Scheikunde Olympiade: ‘Alles is scheikunde’

2021-07-21T14:41:00

Daan Vanhaecke, 17 jaar, won de Vlaamse Chemie Olympiade 2021. Zijn deelname werd geïnitieerd door zijn docent scheikunde. ‘Hij gaf de hele klas op voor de eerste ronde.’

• C2W_DirkVanMeer_0313
    Verdieping

De studie als extracurriculaire activiteit

2021-06-30T14:19:00

Dirk van Meer is de oprichter van het TU/e studententeam CORE. In zijn studententijd ging alle aandacht naar het team. ‘Ik ben geen die-hard wetenschapper, maar ik weet waar ik het over heb.’

• 00026071
    Opinie & Analyse

‘De Randstad is te klein voor industrie als Tata Steel’

2021-06-30T10:47:00

Tata Steel, de staalreus uit IJmuiden, ligt regelmatig onder vuur vanwege de vervuiling die het veroorzaakt. Wij vroegen twee experts naar hun mening over de stelling: ‘De randstad is te klein voor industrie als Tata Steel’.

• Xampla - veganistische spinnenzijde

Veganistische spinzijde

2021-06-16T12:57:00

Onderzoekers van de Universiteit van Cambridge ontwikkelden een duurzaam en plantaardig alternatief materiaal voor wegwerpplastics. Ze imiteerden de structuur van spinzijde met eiwitten uit soja.

• Koperpiramides etheenglycol

Katalytische koperpiramides

2021-05-28T08:39:00

Australische onderzoekers hebben ontdekt dat koperatomen in piramideachtige structuren CO en CO2 selectief omzetten in etheenglycol (C2H6O2).

• Modelmoleculen

Modelmoleculen op micrometerschaal

2021-05-24T09:22:00

Natuur- en scheikundigen van de Universiteit van Amsterdam en New York University zijn erin geslaagd molecuulmodellen te bouwen van kleine plastic balletjes op micrometerschaal.