Het NVBMB-voorjaarssymposium komt eraan! Daarnaast worden er weer verschillende beurzen uitgereikt voor internationale stages.

NVBMB Voorjaarssymposium 2023

Het NVBMB Voorjaarssymposium van 2023 wordt georganiseerd door Dirk Slotboom en Albert Guskov van de Rijksuniversiteit Groningen en vindt plaats in mei 2023. Het symposium zal tevens fungeren als de kick-off voor het NVBMB structuurbiologie platform. Houd de NVBMB website in de gaten voor informatie betreffende het wetenschappelijke programma, de exacte datum en de registratie: nvbmb.kncv.nl/symposia.

Beurzen voor internationale stages

De Nora Baart Stichting (NBS) heeft toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan zes masterstudenten.

Juliet Scheurs

Juliët Schreurs (Molecular Mechanism of Disease, Radboud Universiteit) gaat naar het Telethon Kids Institute in het Perth Children’s Hospital in Australië, om in de groep van professor Jason Mackenzie onderzoek te doen naar een RNA-gebaseerde next-generation hydrogel immunotherapie.

Merel Hendrikx

Merel Hendrikx (Molecular Mechanism of Disease, Radboud Universiteit) gaat naar het Karolinska Instituut in Huddinge, Zweden, om in de groep van professor professor Matti Sällberg de immuunrespons bij verschillende HBV/HDV vaccinatie strategieën te onderzoeken.

Megan Hannon

Megan Hannon (Molecular Mechanism of Disease, Radboud Universiteit) gaat naar de groep van Geral McInerney, in het Karolinska Instituut in Stockholm, Zweden, om onderzoek te doen naar de karakterisatie van kritische host factoren bij alfavirus infecties.

Ellen Ploeger

Ellen Ploeger (Microbiology, Radboud Universiteit) gaat naar de groep van professor Paul Gilson in de Malaria Virulence and Drug Discovery Group van het Burnet Institute in Melbourne, Australië, om onderzoek te doen naar de machinerie van proteoomexport van Plasmodium.

Laura Ruland

Laura Ruland (Cancer, Stem Cells and Developmental Biology, Universiteit Utrecht) gaat naar de groep van professor Richard Lee, Department of Stem Cell and Regenerative Biology aan Harvard University, VS, om de rol van FOXM1 in het bepalen van het lot van PSC-CMs te onderzoeken.

Scott Engels

Scott Engels (Bio-Pharmaceutical Sciences, Universiteit Leiden) gaat naar de groep van Dr. Karin Pelka, Gladstone-UCSF Institute of Genomic Immunology te San Francisco, VS, om onderzoek te doen naar de maligne cel betrokkenheid in multicellulaire immuun hubs in darmkanker.