Ardena vergadering

KNCV verbindt chemici in Nederland, van studenten tot experts, binnen én buiten hun vakgebied. Maar om te kunnen verbinden moet je weten wat de wensen en behoeften van je leden zijn, en deze zijn niet voor ieder lid gelijk. Zo hebben chemie studenten en jonge wetenschappers vaak andere voorkeuren dan gevestigde onderzoekers.

Daarom organiseert Jong-KNCV jaarlijks een bijeenkomst waarbij we de besturen van relevante studieverenigingen, variërend van farmaceutische wetenschappen tot bio-informatica en van chemical engineering tot biotechnologie, bij elkaar brengen. Tijdens deze samenkomst bespreken we uitgebreid alle wensen en behoeften van de verschillende verenigingen en hun leden. Hoe kunnen wij als Jong-KNCV ervoor zorgen dat we de juiste netwerkactiviteiten organiseren en dat alle studenten voldoende informatie krijgen over de nieuwste innovaties en de diverse carrièremogelijkheden? Op deze manier dragen we bij aan een toekomst vol wetenschappelijk talent.

Op donderdag 16 november kwam de besturen van Jong-KNCV en vijftien studieverenigingen bijeen om deze vragen te bespreken en input te verzamelen. De vergadering werd gecombineerd met een inspirerend bedrijfsbezoek aan Ardena in Oss om zo de mogelijkheden binnen het werkveld te belichten. Tijdens ons bezoek kregen we een boeiende introductie over het bedrijf, een technische presentatie over nanomedicijnen, en genoten we van een heerlijke lunch, terwijl studenten in gesprek konden gaan met onderzoekers van Ardena. Niet te vergeten was de indrukwekkende tour door alle laboratoria voorzien van state-of-the-art laboratoriumapparatuur.

De studenten hebben ons verrast met frisse ideeën over wat zij willen, en wij hopen om hen net zo te inspireren en de KNCV ook bij de jongere generatie op de kaart te zetten.

Ardena presentatie