Ronald Veldhuizen

Ronald Veldhuizen is freelance wetenschapsjournalist en docent wetenschapsjournalistiek.

Ronald lust geen vis, maar kon altijd eindeloos naar het gezwem van die beesten kijken en is daarom mariene biologie gaan studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daar ontdekte hij dat onderzoek doen niet zijn roeping was, maar verhalen erover vertellen wel. Sindsdien ben ik al ruim tien jaar aan de slag als wetenschapsjournalist.

Contactinformatie

Website:
www.ronaldveldhuizen.com

Organische zonnecel telt mee

2018-03-16T11:00:00

De hype rond blitse perovskietzonnecellen raast nog altijd voort. Intussen zoeken chemici en fysici de grenzen op van organische combinaties om de efficiëntie tot futuristische waardes op te krikken. Of de vertrouwde siliciumpanelen daarmee van hun troon te stoten zijn, valt nog te bezien.

Spelen met de puntwolk

2017-11-27T04:59:00

Moeilijk te karakteriseren oppervlakken in emulsies zijn met een microscopietruc en de computer alsnog zichtbaar te maken, ontdekte materiaalwetenschapper Antonio Aloi aan de TU/e.

Voorbij de katalysatordood

2017-03-06T05:00:00

Rondom katalysatoren draait een miljardenindustrie vol onmisbare chemie. Maar in veel gevallen weet niemand precies hoe ze werken, waarom ze slijten en hoe je betere kunt ontwerpen. Onderzoekers proberen dit kennisgat op te vullen.